بوستر پمپ و خرید از ونداد تجهیز
نوشته شده توسط : حسین شجاعی

یکی از صنایع حیاتی در زندگی شهری و صنعتی امروز ما صنعت تأسیسات ساختمان است. اگر با صنعت تأسیسات ساختمان آشنا باشید، احتمالاً نام بوستر پمپ را به عنوان یکی از تجهیزات مرتبط با شبکه آبرسانی و موتورخانه ساختمان شنیده اید. از آنجایی که آبرسانی به واحدهای بالای آپارتمان در زمان های افت فشار آب شهری، نیاز به نیرویی دارد که آب را از طریق لوله به سمت بالا هدایت کند، نیازمند تجهیزاتی از جنس پمپ هستیم که بتواند در مدار شبکه آبرسانی قرار گیرد و این افت فشار را جبران کند. در واقع، این کار بر عهده مجموعه ای از پمپ ها به نام بوستر پمپ ها است. به طور دقیق تر، وظیفه یک بوستر پمپ، تأمین و ثابت نگهداشتن فشار لازم برای سیستم آبرسانی با توجه به الگوی متغیر مصرف می باشد.

نحوه کار بوستر پمپ به این صورت است که در زمانی که در شبکه، مصرفی وجود ندارد، طبیعتاً فشار تغییر نمی کند و الکتروپمپ های بوستر پمپ خاموش می باشند اما به محض اینکه مصرف شروع می شود و فشار در شبکه افت می کند، برای جبران این افت فشار اولین الکتروپمپ شروع به کار می کند و اگر این الکتروپمپ قادر به تأمین فشار مورد نیاز سیستم نباشد، الکتروپمپ های دیگر به ترتیب وارد مدار می شوند تا فشار را در محدوده معینی ثابت نگهدارند. از طرفی هنگامی که مصرف کم یا متوقف می شود، الکتروپمپ ها نیز به ترتیب خاموش و از مدار خارج می شوند. از نقطه نظر کاربری، بوستر پمپ ها به دو دسته بوستر پمپ آبرسانی و بوستر پمپ آتشنشانی تقسیم بندی می شوند که برای اطلاعات بیشتر می توانید به مجله ونداد تجهیز مراجعه کنید.

در کشور ما انواع مختلفی از بوستر پمپ توسط شرکت های تولیدی و توزیع کننده عرضه می شود که هر کدام کارکردهای خاصی دارند. با توجه به تنوع و گستردگی محصولات و برندهای ارائه شده توسط شرکت ونداد تجهیز به عنوان مرجع تخصصی تجهیزات گرمایشی، سرمایشی، پمپ و آبرسانی توصیه می شود برای اطلاعات بیشتر و همچنین در صورتی که قصد خرید بوستر پمپ دور متغیر دارید، به منظور مشورت با کارشناسان فروش با ونداد تجهیز تماس بگیرید.




:: برچسب‌ها: بوسترپمپ , خرید بوستر پمپ , خرید بوسترپمپ , بوستر پمپ ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: